Care-i fruntea? Ardeal, Maramureș sau Moldova?
„Care-i fruntea?” este proiectul de suflet al Organizației Studenților pentru Turismul Românesc, conceput pentru a promova tradițiile și obiceiurile românești. În prezent, proiectul a trecut cu bine de 12 ediții de succes, evoluând și crescând continuu de la an la an. Acesta se desfășoară pe o durată de cel mult 4 ore, în Aula Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din Cluj-Napoca și are și un scop caritabil.
Ce este de fapt „Care-i fruntea”?
„Care-i fruntea?” este un spectacol foarte amplu care se desfășoară anual într-o zi a lunii decembrie, înainte de Crăciun. Evenimentul constă într-o bătălie a celor 3 regiuni etnografice: Ardeal, Maramureș și Moldova, prin care cele 3 echipe, formate din voluntari OST, se confruntă pentru titlul de „Fruntea țării” prin momente artistice: scenetă tradițională, dans specific zonei din care fac parte, colinzi și multe alte surprize.
Cum se desfășoară pregătirile pentru eveniment?
Pregătirile pentru eveniment încep cu cel puțin o lună înainte, la adunarea generală a organizației, unde se aleg prin vot coordonatorii proiectului. Voluntarii fiecărei zone sunt aleși aleatoriu prin tragere la sorți. Suntem foarte încântați de implicarea studenților OST în acest proiect deoarece numărul doritorilor este cu mult peste limita de membrii care pot participa în cele 3 echipe.
Odată ce s-au stabilit coordonatorii proiectului, coordonatorii fiecărei zone și membrii echipelor, aceștia încep pregătirile intense: o mulțime de repetiții și nenumărate ore de muncă.
Fiecare echipă își pregătește singură sceneta, coregrafia pentru dans și momentul artistic în sine și de aceea munca acestor voluntari este foarte apreciată de publicul larg.
Pe lângă cei 48 de voluntari implicați în activitatea celor 3 echipe, încă cel puțin 50 de voluntari ai organizației ajută pentru pregătirile spectacolului, formând diferite echipe: de logistică, de filmare, de întâmpinare a publicului etc.
Suntem bucuroși de faptul că, pentru fiecare ediție Care-i fruntea, suntem susținuți de partenerii noștri din celelalte organizații, de instituțiile statului dar și de diferite firme din Cluj-Napoca.
Ce se întâmplă la spectacolul Care-i fruntea?
Ei bine, ediție de ediție suntem tot mai surprinși de mulțimea mare de oameni care ne urmărește cu drag fiecare moment prezentat. De la ultimele ediții încoace, anual am avut peste 500 de participanți prezenți în sala de spectacol, dar și mii de urmăritori pe rețelele sociale prin transmisia live de pe pagina noastră de facebook.
Spectacolul este compus din mai multe momente:
- Prezentarea evenimentului și a cazului caritabil pentru care facem strângerea de fonduri
- Momentul artistic al fiecărei zone în parte
- Licitații (pregătim pachete cu bucate tradiționale din diferite regiuni ale țării)
- Momentele invitațiilor speciali: interpreți de muzică populară din România
- Momentul unuia sau mai multor ansambluri profesioniste de dans tradițional românesc
- Pauze pentru degustări din bucățile tradiționale pregătite
- Jurizarea echipelor și votul publicului
- Punctul culminant: anunțarea echipei câștigătoare
Fiecare bănuț strâns de pe urma licitațiilor și a donațiilor este donat mai departe către cazul social prezentat, care este diferit în fiecare ediție.
„Care-i fruntea?” 2019
Ne aflăm în toiul pregătirilor pentru marele și mult așteptatul eveniment din acest an. Suntem optimiști și puși pe treabă și dorim ca și de această dată să încântăm lumea printr-un spectacol reușit cu multe surprize plăcute și voie bună.
Pagina evenimentului se află pe următorul link:
https://www.osturism.ro/care-i-fruntea
Artiștii ediției actuale și viitoarele anunțuri vor fi făcute publice pe pagina de facebook a organizației noastre: OSTURISM și pe pagina de facebook a evenimentului: https://www.facebook.com/events/446638159370035/
Evenimentul din acest an are loc în data de 11 decembrie 2019, în Aula Victor Jinga de la FSEGA începând cu ora 18:00. Acesta va fi transmis live și pe contul de facebook OST.
Ne puteți urmări pregătirile și mai multe momente din backstage pe Story-urile postate pe pagina de instagram a organizației: